De fleste reisende er positive til å reise til tross for Covid

CarTrawler LogoCarTrawler har gjennomført en undersøkelse som viser at 80 prosent av reisende har positive følelser for reiser, men ønsker mer miljøvennlige alternativer og flere valgmuligheter når de bestiller reisene.

Effektene av covid-19 og de økende problemene med klimaendringer har formet reisendes adferd og vil tvinge reiselivsnæringen til å utvikle seg. Dette er resultatene av en ny rapport fra CarTrawler. De har bedt 2000 reisende over hele USA og Storbritannia om å prøve å forstå hvordan reiselivet har endret seg det siste året.

Rapporten kommer etter lanseringen av CarTrawlers nye merkeidentitet, ettersom selskapet fortsetter sin høye vekst som driver bilutleie og mobilitet for noen av verdens største reisemerker.

I følge rapporten «The Evolution of Travel: CarTrawler’s Consumer Trends for 2022» elsker folk å reise, men er også opptatt av tryggere alternativer, bærekraftige alternativer og større valgmuligheter når de reiser.

Oppsummert: til tross for covid-19-problemer, har reisende et positivt bilde av den fremtidige presidenten, med 77 % som uttrykker positive følelser rundt reise. De er også mer miljøbevisste enn noen gang, med 73 % av reisende som er villige til å betale mer for å leie en miljøvennlig bil og 52 % foretrekker flyselskaper som har lovet å være karbonnøytrale. Reisende er også interessert i mobiltilbud som letter bestillingsprosessen og lar dem administrere hele bestillingen.

«De siste to årene har tvunget reiselivsbransjen og reisende til å tilpasse seg og utvikle seg,» sa Cormac Barry, administrerende direktør i CarTrawler. «I tillegg til pandemien, må næringen utvikle seg og tilpasse seg atferden til dagens reisende. Folk er mer kunnskapsrike om teknologi og miljø og forventer at selskapene de samarbeider med er de samme. CarTrawlers mål er å fremme vellykkede partnerskap, og når CarTrawler bestemmer seg for å definere fremtiden for menneskelig reiseteknologi, håper vi denne rapporten gir verdifull innsikt i hva som driver forbrukernes beslutningstaking og kan tjene som en forretningsplan når de tilpasser seg de nye reisene.»